De hetaste trenderna 2014
Den årliga kampen mellan förståsigpåarna inom internet marknadsförings området, i försöken att förutsäga vilka som är de viktigaste nya trenderna och vilka som kommer kulminera under 2014, och förutom de två stabila parhästarna mobilanpasad design och sökmotoroptimering ( SEO ), som konstigt nog många fortfarande inte till fullo har anammat och som med största säkert snart kommer att lämna dem hjälplöst på efterkälken, en snabb sökning på internet pekar mot att Content marketing är en bra gissning på en trend som kommer kulminera, och då striktare inriktat mot hög kvalitativt innehåll. Orsakerna sägs är att det finns för mycket av lövtunna innehålls utbud som bara gör att "engagerade användare" skummar igenom, delar, gillar och sedan bara surfar vidare utan att någon affär kommer till stånd.Det viktigaste som vi förväntar oss att se under det nya året är att marknadsförare drar sig undan från detta billiga, clickbait innehåll som förstoras upp och sen bara blir till fåfänga mätetal, och istället röra sig mer mot att skapa nischat - specifikt, högkvalitativt innehåll som verkligen tillför något av värde för den intresserade kunden, förutspår bland annat SEJ ( Search Engine journal ) och fortsätter: - den typen av innehåll kommer inte bara att locka kunden att engagera och interagera med ditt varumärke, utan det kommer också att hjälpa till på andra fronter, som exempelvis SEO och inte minst med ökade intäkter.Nu ska man heller inte förglömma att det finns över 1 miljard smartphone användare världen över och bara i Sverige mer än 3 miljoner och eftersom det fortfarande finns en hel del webbplatser som inte är lyhörd , här är fortfarande den största möjlighet att ta marknadsandelar , eller åtminstone stanna i tävlingen , för de som fortfarande har inte hoppat på tåget, detta är otvivelaktigt vårt bästa råd inför 2014! läs mer...